پاسخ به شایعات فضاهای مجازی

بررسی و تحلیل موارد شایع و منتشر شده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی

پاسخ به شایعات فضاهای مجازی

بررسی و تحلیل موارد شایع و منتشر شده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی

پاسخ به شایعات فضاهای مجازی

پاسخ به شایعات فضاهای مجازی

لطفا با انتشار پاسخهای تهیه شده در شبکه های اجتماعی و گروههایی که عضویت دارید در ثواب این حرکت شریک باشید .

طبقه بندی موضوعی

چنان چه دعا نکنید،من برایتان دعا میکنم!

| يكشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۲۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


این متن ترکیبی از چند روایت است که نویسنده عباراتی نیز از خود اضافه و آنها را تحریف نموده است!



متن و پاسخ شایعه (در ادامه مطلب)

 

 

متن شایعه

 

"

امام‌زمان‌‌(عج):

"اگر دعا کنید،برای دعایتان آمین میگویم و چنان چه دعا نکنید،من برایتان دعا میکنم.

برای لغزش هایتان استغفار میکنم و حتی بوی شما را دوست دارم...!"

کتاب مشکات،صفحه۳۸۴،آیت الله مصباح"

 

پاسخ شایعه

1. آیت الله مصباح یزدی کتاب مجزایی به نام "مشکات" ندارند!
بلکه مجموعه آثار ایشان در قالب نرم افزاری به نام "مشکات" و کتبی با همین عنوان اما دارای نام های مجزا منتشر شده و آدرس ذکر شده صحت ندارد
.

http://www.mesbahyazdi.ir/node/3030

2. این متن ترکیبی از روایتی از امام علی (ع) و روایات دیگری از امام باقر (ع) و امام صادق (ع) است که نویسنده عباراتی نیز از خود اضافه و روایت را تحریف نموده است !

3. حضرت على(ع) :
ما از شادى شما، شاد و از اندوهتان، اندوهناک و از ناخوشیتان، ناخوش مى شویم و برایتان دعا مى کنیم و به دعاى شما آمین مى گوییم
...

http://lib.qhu.ac.ir/n2019-e23433-p48.html

4. دو روایت در دوست داشتن بوی شیعیان (هنگام پرداختن به سخنان اهل بیت):
* امام محمد باقر (ع) : ... به خدا سوگند که من بوى شما و روح هاى شما را دوست مى دارم ، و به درستى که شما بر دین خدا و دین فرشتگان اویید؛ ...

http://www.hadith.net/n144-e6312-qH7LU8S8XccQ3I4S5XY-Book.html

* امام صادق (ع) : ... به خدا قسم من بوی شما و روح شما را دوست دارم ، ما را با تقوا و تلاش ، یاری کنید...

http://www.hawzah.net/fa/Book/View/45247/19722/

5. لذا متن بالا حدیث نبوده و انتساب آن به امام زمان (عج) نیز صحت ندارد.

حق جو و حق طلب باشیم

 

منبع: shayeaat.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی