پاسخ به شایعات فضاهای مجازی

بررسی و تحلیل موارد شایع و منتشر شده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی

پاسخ به شایعات فضاهای مجازی

بررسی و تحلیل موارد شایع و منتشر شده در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی

پاسخ به شایعات فضاهای مجازی

پاسخ به شایعات فضاهای مجازی

لطفا با انتشار پاسخهای تهیه شده در شبکه های اجتماعی و گروههایی که عضویت دارید در ثواب این حرکت شریک باشید .

طبقه بندی موضوعی

دو نوزاد با DNA مشابه!

| پنجشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۶ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
 

اصل این ماجرا از قضاوتهای حضرت علی (ع) است.



متن و پاسخ شایعه (در ادامه مطلب)



متن شایعه

"دو زن در امریکا همزمان وضع حمل میکنن یکی دختر یکی پسر به دلیل اشتباه مسولان زایشگاه نمیدونن کدوم بچه مال کیه ؛بعد به ازمایش DNA متوسل میشن ولی در کمال ناباوری نتیجه تست دی ان ای هردو مشابه هم بوده و نتونستن تشخیص بدن کدوم بچه مال کدوم زنه و کسی بهشون گفته که مشکل شما رو فقط مسلمانان میتونن حل کنن و با یکی از علمای اسلام تماس میگیرن و ماجرا رو میگن اونم راهنماییشون میکنه میگه از هردو زن مقداری شیر بگیرید وبررسی کنید مقدار مواد معدنی و مغذی شیر هرکدوم بیشتر بود اون مادر پسر و هرکدوم کمتر بود مادر فرزند دختر است.چون (لذکر مثل حظ الانثیین )برای هر مذکر سهم دو مونث هست طبق قران.و دیدند که دقیقا همینطوریه و شیر مادری که دختر داشته موادش نصف زن دیگر است.سبحان الله اینم از قران که با تکنولوژی به اثبات رسید.

رسول الله "صلی الله علیه وسلم" میفرماید(بلغو عنی ولو آیه))
((از من تبلیغ کنید حتی اگر به یک آیه باشد))."

پاسخ شایعه

1. در هیچ زمانی ۲ نفر با DNA مشابه در دنیا وجود ندارند و حتیDNA دوقلوهای همسان که از یک سلول تخم ایجاد شده‌اند ، متفاوت است.

 

2. این ماجرا از قضاوتهای زیبای امیرالمومنین علی(ع) است که با اهداف خاصی نام ایشان حذف شده و ماجرا به زمان حال تغییر پیدا کرده است !

 
 

3. اصل داستان:
امام باقر علیه السلام فرمود:
در زمان حکومت امیرالمومنین علی(ع) مردی دو کنیز داشت که هر دو در یک شب، وضع حمل کردند.یکی از آنها پسر و دیگری دختری زایید. زنی که دختر زاییده بود، کودکش را در گهواره پسر گذاشت و پسر زن دیگر را برداشت. مادر پسر گفت:« کودک پسر از آن من است.» آن یکی هم همین ادعا را کرد.
نزد امیرالمؤمنین رفتند تا میانشان قضاوت کند. علی (ع) دستور داد شیر هر دو مادر را وزن کنند و گفت هر کدام که شیرش سنگین‌تر باشد، پسر از آن اوست. زیرا خداوند برای مرد، دو برابر سهم زن قرار داده است.
"
بحارالانوار، ج 40، ص317، حدیث 95 - من لایحضره الفقیه"

 

حق جو و حق طلب باشیم

 

منبع: shayeaat.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی